miercuri, 21 mai 2014

Eu cu cine votez si de ce?

Acest articol este preluat de pe Incomodph.ro si... am decis sa va impartasesc si acest gand in plina campanie electorala, ca o parere personala despre ce se intampla in aceasta perioada.
Desi 90% din clasa politica nu merita votata, pentru ca sunt mereu aceiasi oameni care nu spun nimic, nu fac nimic in afara de a vorbi sau a promite ceva ce uita de indata ce si-au luat voturile, aleg sa merg la vot. Este un drept al meu si vreau sa-l exercit. Ma orientez spre cei 10% care imi par mie a fi mai de calitate, spre acel partid care imi lasa impresia ca are o pozitie decenta, o atitudine conforma cu cerintele mele, in primul rand la varful ei.
Majoritatea spune ca este apolitica, ca nu o intereseaza politica dar, poate, tocmai acest lucru ne conduce spre dezastrul iminent deoarce neimplicarea noastra da puteri depline politicienilor. Militantii lor alaturi ce cei care, inca, se mai vand pe o galeata, malai, peste, zahar sau alte produce mancate in doua zile, ne dicteaza noua viata de 24 de ani. Nu constientizam ca, stand in casa, nu facem altceva decat sa dam girul celor invocati mai sus pentru a decide pentru noi. Din pacate, clasa politica lasa de dorit, asta este adevarat dar lucrurile sunt asa pentru ca noi le lasam sa fie asa. O sa spuneti, dar ce pot eu sa fac, sunt un simplu muritor?
Cu totii suntem simplii muritori, chiar si politicienii care azi sunt, maine nu mai sunt. Ca si noi, de altfel, dar diferenta o face toleranta, teama, gresit intelese, pe care noi le avem si pe care ei le-au inteles si le folosesc drept arme impotriva noastra. Nu vreau sa divaghez de la subiect, poate o sa scriu alta data despre asta, pentru ca ideea acestui articol este alta. Eu cu cine votez si de ce?
Am sa iau pe rand, asa cum vad eu situatia, pentru a ma face inteles.
PDL- cu un Vasile Blaga ce trage ponoasele unui Emil Boc si slugarniciei acestuia fata de Basescu. Sloganul “Impotriva coruptiei, impotriva saraciei” mi se pare o ipocrizie fara margini, avand in vedere sub conducerea PDL am cunoscut criza, in timp ce Elena Udrea si alti favorizati imparteau milioanele de euro la ai lor.
PMP- Asa cum am mai scris, pentru mine, PMP este un partid al refulatilor din PDL, al celor care nu au prins o pojghita din ciolan si au impresia ca daca s-au mutat in alta constructie politica sunt alti oameni. Fals, pentru ca structura lor umana, politica a ramas aceeasi, numai persoana lor s-a mutat in alt partid. Nu poti cere unor oameni maturi sa se schimbe daca zeci de ani au functionat intr-un singur mod si au mai si gustat din putere. Astept momentul cand Traian Basescu va decide sa fie liantul dintre PMP si PDL pentru a construi ceea ce el considera a fi o dreapta puternica.
PP DD- un vis frumos pentru multimea disperata, dar tradat de oameni fara caracter. Acest partid putea sa fie cu adevarat o solutie daca ar fi “colectat” oameni de caracater si nu vanzatori care la primul strigat de lupta au facut pipi in pantaloni si s-ar fi mutat in tabara adeversa. Macar de acum incolo sa inceapa o constructie onesta si solida si ii asigur de votul meu peste doi ani.
UDMR nu joaca pe meleagurile noastre ca sa exprim o parere.
USD- adica PSD, UNPR, PC . Pana mai ieri, vorbeam de USL, adica PSD, PNL si PC. Perceptia mea despre ce s-a intamplat in USL este ca nu s-au inteles la ciolan si ca acum se urasc, in mod real. Din pacate, constructia USL a fost facuta tot pe ura, ura impotriva lui Traian Basescu, care a alimentat un popor si asteptarile au fost nu pentru o economie solida, o viata mai buna, ci pentru daramarea lui Basescu. Nimic mai fals intr-o constructie politica, pentru ca mesajul de acum doi ani era doar aceasta ura impotriva unui om. Nu e mai putin adevarat ca Basescu a incalcat toate regulile si trebuie sa isi vada de drum. Spargerea USL, la nivel central, pentru ca in teritoriu a fost un fas, pentru pastrarea majoritatilor in Consiliile Locale si Judetene, mi-a confirmat ideea ciolanului, dar…modul in care au inteles liderii sa se comporte a facut o diferenta. Ponta a mers imperturbabil inainte “plangand” dupa USL-ul pe care il omorase si pastrand puterea, iar Antonescu a dat inapoi, as spune cu demnitate, asumandu-si toate consecintele, atat la nivel central cat si in teritoriu. Pentru mine aceste gesturi sunt semnificative, la unul arata parsivitate( Ponta) la altul arata demnitate(Antonescu).
Ce ma face sa merg pe mana PNL, desi am vazut si acolo o multime de persoane care nu prezinta incredere este tocmai faptul ca, de cand ma stiu, empatizez cu victima, si in acest caz aceasta este Antonescu, cel care mi-a lasat impresia ca a jucat corect, atat cat se poate juca …corect, in politica. Mai mult, accesul pe marile posturi TV, respectiv Antena 3, Romania TV i-a fost ingradit lui Antonescu, prin comparatie cu ceilalti doi, Victor Ponta si Dan Constantin, ceea ce nu mi se un joc corect.
Ca si concluzie as spune ca ma tem ca Ponta sa iasa presedinte, cu o majoritate atat de zdrobitoare in parlamentul Romaniei. Am certitudinea, la ce comportament inchizitor fata de opozanti are Ponta, ca ne indreptam cu pasi repezi spre dictatura, daca se intampla asta. Vreau un echilibru de forte politice!
P.S. Pentru cei care se gandesc ca as fi luat vreun ban de la PNL sa uite acest gand, ca n-am luat de la niciun partid. Campania asta a fost o deziluzie din multe puncte de vedere si am preferat doar sa observ.
Sustine acest blog si da-l prietenilor tai sa apese butonul "Imi place" ...AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu